Через порт Чорноморськ цьогоріч відвантажили понад 800 тисяч тонн зернових

Майже дві третини вантажів, які цього року обробило державне підприємство «Міжнародний торговельний порт «Чорноморськ», — зернові культури, що йдуть на експорт.

Про це в інтерв’ю Укрінформу розповів нещодавно призначений директор держпідприємства В’ячеслав Безрук.

За його словами, через сезонний спад та загальне уповільнення вантажопотоків у регіоні, деякі напрямки діяльності порту доводиться переорієнтовувати.

«Ми зосередилися на критично важливих для економіки України, а саме: забезпечення стабільного експорту продовольства. Основу вантажопотоку тут традиційно становлять зернові — стратегічно важливий товар не лише для нашої держави, а й для світового ринку. За перших чотири місяці 2025 року із загалом оброблених 1,3 млн т вантажів 826,2 тис. т — саме зернові культури. Це майже 64% від загального обсягу перевалки», — деталізував посадовець.

Підприємство, за його словами, й надалі робитиме акцент на розвитку перевантаження навалювальних вантажів — одного з ключових напрямів у сучасній портовій логістиці. Адже з огляду на підвищення ролі України як аграрної держави та важливого постачальника сировини на світові ринки, нарощування потужностей у цьому сегменті є не лише стратегічно важливим, а й життєво необхідним.

Інший пріоритет — відновлення буксирного флоту. МТП «Чорноморськ» прагне повернути собі лідерські позиції з надання буксирних послуг. Адже донедавна відсоток задіяння державних буксирів не перевищував 25%. З-поміж допущених до експлуатації були тільки два державні буксири: «Станіслав Стребко» та «Тігріс», решта — приватні судна.

«Ми одразу ж взялися за подолання цієї диспропорції. І вже 16 травня я підписав наказ по підприємству про введення в експлуатацію буксира «Капітан Незавітін». Це відкриває перед підприємством нові можливості для повернення частки ринку буксирних послуг, яку останніми роками було втрачено на користь приватних операторів. Держава має всі ресурси, щоб надавати конкурентні послуги — і ми вже демонструємо це на практиці», — наголосив Безрук.

Читайте також: Гуманітарне судно з українським зерном прибуло до Туреччини

Як повідомлялось, порт «Чорноморськ» є одним із найбільш стратегічних морських хабів України. Очікується, що його відновленню та розвитку сприятиме концесійний проєкт, розрахований на 40 років. Він охоплює два термінали: контейнерний та універсальний, із потенціалом понад 5 млн т вантажу щорічно.

Джерело

Довідковий Миколаїв