Черги за стартовими пакетами та шахрайські схеми: як минула друга доба у Миколаєві без мобільного зв’язку

За інформацією: Суспільне.

Колаж Суспільне Миколаїв

Другу добу поспіль через хакерську атаку на "Київстар", яка сталася 12 грудня, користувачі оператора без мобільного зв’язку. У точках продажів інших мобільних операторів черги, аби придбати новий стартовий пакет. Вплинуло це і на малий бізнес.

Про відсутність зв'язку і варіанти розв'язання проблеми кореспонденти Суспільного поспілкувалися з жителями Миколаєва.

Спробували скористатися ситуацією і шахраї. З 12 грудня у різних соціальних мережах почала з'являтися інформація щодо грошової компенсації за збій у роботі "Київстару" від імені компанії, розповів старший інспектор відділу протидії кіберзлочинам Максим Гусар.

"Надсилання грошових коштів наче за компенсацію. По факту — це фішинг. Перейшовши за посиланням та увівши облікові дані ваших банківських карток, таким чином будуть списані грошові кошти. Або ж буде отриманий несанкціонований доступ до ваших облікових записів соціальних мереж", — розповів представник кіберполіції.

Старший інспектор відділу протидії кіберзлочинам Максим Гусар. Фото: Олександр Гордієнко/Суспільне Миколаїв

В одному із продуктових магазинів міста не працює касова система та термінал, розповіла продавчиня Лариса, через це втрачають клієнтів.

"Люди не можуть терміналом користуватися в магазині, якщо є готівка — людина може розрахуватися, якщо немає готівки, то люди просто йдуть і не купують товар. Інтернет теж, перезавантажуємо постійно, аби можна було потім податковій показати наші продажі. Вранці взагалі система не запускається. Вчора я десь людей 10 втратила", — сказала продавчиня.

У магазині не працює термінал для оплати. Фото: Єлизавета Кротик/Суспільне Миколаїв

Мати першокласника Інна другий день поспіль без мобільного зв’язку. Розповідає, перед заняттям у логопеда пише повідомлення вчителю та чоловіку з дому.

"В роботі дуже складно було зі зв’язком, не можливо було ні зателефонувати, ні елементарно смс написати, тобто на вулиці зовсім зв’язку не було. Телефон був некорисний. Добре, що був інтернет, то дитина, перший клас, займалася на домашньому інтернеті. Через інтернет пишу, що сьогодні ми будемо", — говорить Інна.

Жителька Миколаєва Інна перевіряє наявність мережі

З’єднання з мережею відсутнє

Змінила мобільного оператора Оксана. Говорить, в точці продажу забрала чи не останній стартовий пакет.

"Критично, не можу зв’язатися із сином, тому вирішила купити "Life". Це все, що лишилося", — розповіла Оксана.

Черга за стартовими пакетами. Фото: Єлизавета Кротик/Суспільне Миколаїв

13 грудня гендиректор компанії "Київстар" Олександр Комаров повідомив на своїй сторінці у Фейсбук, що наразі фахівці працюють над відновленням сервісів. Завершити роботи планують до вечора 13 грудня.

Довідковий Миколаїв