Євростандартну залізничну колію, яку відкрили сьогодні, 5 вересня, планують продовжити від Ужгорода до Львова та побудувати відрізок Скнилів – Мостиська-2.
Про це повідомив у Телеграмі віцепрем’єр-міністр з відновлення — міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба, передає Укрінформ.
«Вперше в сучасній історії ми збудували з нуля ділянку євростандарту 1435 мм протяжністю 22 км між Чопом та Ужгородом. Завдяки цьому Ужгород став першим обласним центром, який отримав пряме залізничне сполучення з Європейським Союзом. Уже з 12 вересня звідси вирушатимуть поїзди до Братислави, Кошице, Будапешта та Відня. Продаж квитків відкрився вже сьогодні 5 вересня», — зазначив Кулеба.
За його словами, сьогодні разом із Президентом України Володимиром Зеленським європейськими партнерами та представниками залізничних компаній цей проєкт був відкритий.
Будівництво тривало рівно рік – від серпня 2024-го до серпня 2025-го. Загальна вартість 1,3 млрд грн: половина коштів – грант ЄС у межах Connecting Europe Facility, інша половина – кредит Європейського інвестиційного банку.
Читайте також: Прямий потяг «Київ-Бухарест» готують до запуску — посол Румунії
«Восени стартує електрифікація. Частину витрат покриє CEF, а в державному бюджеті на 2025 рік уже передбачено 128 млн грн», — зауважив Кулеба.
Наступний етап – продовження євростандартної колії від Ужгорода до Львова та будівництво відрізка Скнилів – Мостиська-2. Це відкриє прямий шлях від Львова до Польщі й далі до інших країн ЄС. На ці проєкти ЄС уже виділив 76 млн євро грантової підтримки.
«Це початок масштабної інтеграції української залізниці в європейську мережу. Дякую Укрзалізниці, українським залізничникам і всім, хто працював заради цього результату, а також нашим європейським партнерам, без яких цей спільний проєкт був би неможливим», — наголосив Кулеба.
Як повідомляв Укрінформ, Президент Володимир Зеленський взяв участь у відкритті ділянки євроколії Ужгород-Чоп.