За інформацією: Суспільне.
Житель Миколаєва Шота Ішхнелі 15 років конструює електромобілі у власному гаражі. За цей час він виготовив приблизно 20 таких авто. Чоловік пересувається містом на власноруч змайстрованому кабріолеті, також має трицикл та фургон.
Власною історією чоловік поділився з кореспондентами Суспільного.
Інтерес до електротранспорту у чоловіка з’явився у 2008 році, коли він уперше проїхався на електросамокаті. Через два роки Шота створив свій перший саморобний електросамокат.
"Він був без гідросистеми, але керувався стоячи, нахилом ручки. Навіть у Миколаєві вони були в прокаті" — згадує Шота.
Інженер-конструктор електромобілів Шота Ішхнелі. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз
Надалі чоловік розпочав працювати з моторолерами, літієвими акумуляторами, а згодом — із повноцінними електрокарами.
Електрокабріолет миколаївець Шота Ішхнелі почав конструювати у 2021 році у власному гаражі. Корпус автомобіля він розробив за моделлю британського спортивного авто "Austin Healey" 1954 року випуску.
"У нього була ще задня частина розвинена, ми її обрізали, бо вона не потрібна. Хотілося так", — розповів чоловік.
Електричний кабріолет за моделлю британського спортивного авто «Austin Healey» 1954 року випуску. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз
Шота зробив кабріолет легким, аби не проходити складний процес сертифікації. Потужність електромобіля не перевищує три кіловати (близько п'ять кінських сил).
Інженер-конструктор електромобілів Шота Ішхнелі їде на електричному кабріолеті. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз
На розробку автомобіля він витратив пів року та приблизно п'ять тисяч доларів. Каркас створив із металу, а кузов виготовив зі склопластику. З його слів, обслуговувати електромобіль простіше, порівняно з паливним.
"Я три роки від'їздив, нічого не ремонтував. У мене за тарифом 1000 кілометрів пробігу коштує десь 120 гривень. Це й надихає: сів, поїхав — нічого не треба. Далеко особливо їздити мені не треба. Якщо маю їхати далеко, то є на чому поїхати. Тим більше це треба робити рідко і за заощаджені гроші можна хоч на гелікоптері полетіти".
Електричний кабріолет у дорозі. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз
Шота працює директором одного з хлібозаводів. У вільний від роботи час витрачає до чотирьох годин для створення електрокарів. Каже, фургон для доставляння може сконструювати за три місяці.
На початку повномасштабного вторгнення, коли у місті бракувало пального, на одному з електромобілів Ішхнелі розвозили хліб для місцевих.
"Я мав машину, яку раніше робив для підприємця. Він мав веганську кухню. Це був доставковий електричний фургончик. І ми на цьому фургончику розвозили хліб у перші дні, коли не було чим заправити наші бензинові "ГАЗелі", хлібовозки. Це не дешеве задоволення, тому що багато імпортних компонентів, яких у нас в Україні практично немає", — говорить Шота.
Електричний фургон, який сконструював Шота. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз
Інженер-конструктор працює переважно сам. Але щоб швидше завершити роботу, іноді наймає помічників.
"Є роботи, які крім мене, ніхто не зробить. І проєкт без цього не відбудеться".
Інженер-конструктор електромобілів Шота Ішхнелі у власній майстерні. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз
Станом на березень 2025 року Шота працює над проєктом електричного фургона для однієї з компаній, яка доставляє товари.
Читати ще
Читати ще
Забруднення лиману олією через удар безпілотника на Миколаївщині: шкода оцінюється у 6,7 мільйона гривень