За інформацією: Суспільне.
На 26 кілометрах доріг у двох селах на Миколаївщині, Матіясовому та Андрієво-Зориному — вибоїни та ями. Востаннє їх підсипали жорствою у 2020 році. Місцеві жителі скаржаться, що пошкодження на дорозі ускладнюють рух.
Про стан доріг та капітальний ремонт покриття кореспондентам Суспільного розповіли місцеві жителі та представники влади.
Цьогоріч представники селищної ради зверталися до районної та обласної адміністрацій щодо ремонту доріг. Станом на початок вересня відповіді не отримали, розповіла староста Матіясівського старостинського округу Наталя Божеску.
"Воно вибивається і знову-таки — ями. При нагоді, коли дощі йдуть, у нас фактично неможливо проїхати ні автобусом, ні машиною", — розповіла староста.
Автівка рухається дорогою. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз
Це підтверджують і самі водії. Місцевий житель Опанас каже, що дорога вкрита ямами, через це руйнується ходова машини. За словами чоловіка, востаннє асфальт тут клали 35 років тому.
"Їдеш і не знаєш, одну яму проїжджаєш, заскакуєш в другу просто. Дорога по всім стандартам, вона повинна закінчуватися ось отут. Коли були паводки, по балках йшла вода. Там є труба, але вода не встигала, вона пішла через верх і це все починало розсипатися, тому що коли через верх іде вода — вона ламає все", — розповів чоловік.
Яма над дорозі. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз
13 років водієм шкільного автобуса працює Федір. Щоранку возить дітей з Андрієво-Зориного та прилеглих сіл у Калинівський ліцей. Довжина маршруту — 27 кілометрів бездоріжжя, говорить чоловік.
"Сильно тяжко це. Друга-третя передача — їду на такій передачі оце до школи. На асфальт тільки виїжджаю, там четверту-п'яту можу включити — п’ять кілометрів і все", — розповів водій.
Водій автобуса Федір. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз
По бездоріжжю з Матіясового у Березанку місцева жителька Людмила їздить один раз на місяць на соціальному автобусі.
"Фактично ми відрізані від життя, тому що село не проїзне. Транспорт сюди такий, щоб добратися можна було, його немає фактично. Я вважаю, що дорога нам дуже потрібна. Занадто потрібна", — розповіла Людмила.
Яма на дорозі. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз
З траси М-14 до Матіясового приблизно 8 кілометрів, до Андрієво-Зориного — 18. Востаннє ці дороги обслуговували у 2019 та 2020 роках — підсипали жорству, розповів виконувач обов’язків начальника управління інфраструктури Миколаївської ОВА Сергій Сікорський.
"Навіть немає коштів просто на утримання доріг, не говорячи вже про капітальний ремонт. Капітальний там мали бути проєкти: не виготовлялися, тому що з обмеженими фінансовими ресурсами. Один кілометр капітального ремонту на сьогодні становить десь близько 40 мільйонів гривень. Ну, от порахуйте", — сказав Сергій Сікорський.
"Тобто це непід’ємні цифри, як і для обласного, та тим паче для місцевого, бюджету громади".
Виконувач обов’язків начальника управління інфраструктури Миколаївської ОВА Сергій Сікорський. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз
Дороги місцевого значення капітально ремонтуватимуть по закінченню війни та за умови достатнього державного фінансування, сказав Сергій Сікорський.
Читати ще
Читати ще
«Бути на фронті — вважав своїм обов’язком»: історія миколаївського десантника, тіло якого понад рік не могли повернути