Профілактика вигорання та відновлення особистих ресурсів. У ліцеї на Миколаївщині організували тренінг для педагогів

За інформацією: Суспільне.

У Вознесенському ліцеї на Миколаївщині організували тренінг для педагогів, 12 січня 2024 року. . Фото: Федір Бондар/Суспільне Миколаїв

На Миколаївщині у Вознесенському ліцеї №10 12-го січня відбувся тренінг "Профілактика професійного вигорання та відновлення особистих ресурсів педагогічних працівників". Захід організували в рамках проєкту "Надання послуг з психосоціальної підтримки в Миколаївській та Херсонській областях" Міжнародної організації з міграції та неурядової громадської організації "Майстерня Добра".

Про важливість проєкту з організаторами поспілкувалися кореспонденти Суспільного.

Реалізація проєкту

Психічне здоров’я є важливою складовою життя будь-якої людини, розповідає керівниця команди психосоціальної підтримки МОМ у Миколаївській та Херсонській областях Юлія Олефіренко.

"Дуже часто і багато років ми надавали більше значення саме фізичному стану, але психічний стан впливає і на фізичний так само. Тому одним з ключових напрямків діяльності Міжнародної організації з міграції є психосоціальна підтримка", — зазначає Юлія Олефіренко.

Керівниця команди психосоціальної підтримки МОМ у Миколаївській та Херсонській областях Юлія Олефіренко. Фото: Федір Бондар/Суспільне Миколаїв

Проєкт спрямований насамперед на допомогу соціальним працівникам, медикам, педагогам, психологам — тих професій, що безпосередньо пов’язані з роботою із людьми.

Педагоги складають перелік своїх турбот. Фото: Федір Бондар/Суспільне Миколаїв

Саме педагоги частіше стикаються з проблемою професійного вигорання, каже координаторка проєкту Олена Дроботун і називає фактори, що викликають цей розлад.

"Педагоги також мають свій рівень травматизації. Це зовнішні умови, в яких людина працює, тому що, наприклад, у педагогічній сфері не всі школи у нас технічно обладнані, не всі мають можливості, наприклад, для зручного онлайн-навчання. Плюс безпекові питання — постійні повітряні тривоги, перебування в укритті, перерване навчання", — говорить Олена Дроботун.

Координаторка проєкту Олена Дроботун. Фото: Федір Бондар/Суспільне Миколаїв

Реалізувати проєкт, розрахований на три місяці, почали у вересні 2023-го. Але у грудні вирішили подовжити. У рамках проєкту вже влаштували понад 50 групових тренінгів.

Педагоги на тренінгу. Фото: Федір Бондар/Суспільне Миколаїв

Психологічна підтримка у Вознесенському ліцеї

У Вознесенському ліцеї №10 працюють 52 педагогічні працівники, розповіла директорка Людмила Терзілова. Учнів 810, але не всі залишилися у місті, щодня відвідують близько семисот – у різні зміни. Серед школярів — 42 дитини зі статусом переселенців.

"Ми зараз приділяємо набагато більше цієї уваги, ніж зазвичай. Тому що і батьки воюють, і бабусі й дідусі у зоні окупації, і величезна кількість переселенців, які сюди приїхали. Ці діти потребують уваги, постійної уваги вчителів. А для того, щоб давати, треба щось і отримувати. І саме такі тренінги дають нам змогу отримувати позитив", — розповідає Людмила Терзілова.

Директорка Вознесенського ліцею Людмила Терзілова. Фото: Федір Бондар/Суспільне Миколаїв

Психологи, які організували тренінг, закликають розрізняти внутрішні та зовнішні фактори – тобто усвідомлювати, які проблеми людина в змозі розв’язати самостійно.

Тренінг для педагогів. Фото: Федір Бондар/Суспільне Миколаїв

Вчитель фізичної культури та захисту України Віктор Осипов вперше взяв участь у тренінгу з профілактики професійного вигорання.

"Буквально не торкнулася мене ця проблема, але я бачив, знав таких колег, які: "Усе, я не можу, я не хочу, мені це все набридло…» Ну, підтримуєш колегу, як можеш. А що у нього на душі коїться або у голові — це незрозуміло", — говорить Віктор Осипов.

Довідковий Миколаїв