Провалля на дорогах Миколаєва: причини, наслідки та способи запобігання

За інформацією: Суспільне.

У Миколаєві приблизно на 15 відсотках доріг утворилися провалля. Вони виникають в результаті аварій на водо- чи тепломережах. У 2024 році КП "ЕЛУ автодоріг", яке є балансоутримувачем доріг у місті, виконало ямковий ремонт на понад 30 тисячах квадратних метрів.

Що роблять для попередження проваль кореспондентам Суспільного розповів головний інженер КП "ЕЛУ автодоріг" Денис Барашковський.

За словами Барашковського, провалля утворюються неподалік місць, де працівники комунальних підприємств ліквідовують аварії на водо- чи тепломережах.

"Коли трапляються порушення або аварії, на великих ділянках розкривають асфальтне покриття, створюють "корита", докопуються до мереж і починають роботи з відновлення. Після цього підрядна організація виконує асфальтування цих ділянок", — говорить Денис Барашковський.

Розкриття асфальтного покриття. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз

Інженер зазначив, що за 2024 рік підприємство виконало ямковий ремонт на 31 тисячі квадратних метрів.

Це досить великий обсяг, понад чотири тисячі тонн асфальту використано, але ми могли б зробити, можливо, і більше. І все це заплановано на 2025 рік.

Головний інженер КП «ЕЛУ автодоріг» Денис Барашковський. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз

Приблизно на 15 відсотках доріг у місті утворилися провалля внаслідок аварій на водо- та тепломережах. Уникнути виникнення проваль по місту неможливо, каже Денис Барашковський.

Провалля на дорогах Миколаєва. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз

У Миколаєві більшість труб водовідведення були прокладені ще у 1980-х роках, хоча їхній термін експлуатації становить лише 20 років. Зі слів технічного керівника служби водовідведення КП "Миколаївводоканал" Олександра Зубова, для зменшення кількості провалів комунальники обстежують стан труб за допомогою телеінспекції.

"Газова корозія та гази, які утворюються в трубі, є основною причиною утворення провалля. Коли каналізація рухається трубами, відбувається випаровування, що супроводжується утворенням газів, таких як сірководень, метан тощо. Ці гази руйнують верхню частину труби, і ґрунт, який знаходиться над нею, провалюється всередину", — розповідає Олександр Зубов.

Ремонтні роботи на водомережах. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз

Щодня містом пересувається водій Сергій. З його слів, ями є, і чимало з них — це провалля.

"Ти намагаєшся об'їхати, а потрапляєш у ДТП, бо зустрічна смуга. Ти ж об'їжджаєш. Вони ніяк не позначають місце, де хоча б є якийсь провал. Хоча б загороджували його чимось", — говорить Сергій.

Водій Сергій. Суспільне Миколаїв/Юлія Голокоз

Водій Олексій за кермом вже понад 40 років. Чоловік вважає, на зменшення кількості проваль впливає якість асфальту.

"Я думаю, що зараз у нас хороші дороги. Немає якихось особливих проблем, хоча зараз війна, то, на мою думку, ситуація досить непогана. Я нечасто їжджу, але таких випадків, щоб потрапляти в серйозні ями, не було. Коли йде дощ, то бувало трошки, попадаєш у воду, але щоб провалитися чи сильно вдаритися — ні", — розповідає Олексій.

Читати ще

Читати ще

«То слизько, то бруд»: у Миколаєві люди понад 10 років звертаються до влади із проханням заасфальтувати дорогу

Довідковий Миколаїв