«Вчимося з азів»: як у Миколаєві відбувається навчання водіїв тролейбусів

За інформацією: Суспільне.

У Миколаєві розширюють штат водіїв тролейбусів — до виходу на лінію готують 25 людей. Переважно це жінки. Серед майбутніх водіїв люди різних професій.

Про це кореспондентам Суспільного під час практичних занять 23 липня розповів директор підприємства Юрій Сметана.

До практичних занять допускають студентів, які прослухали теоретичну частину протягом місяця. Перші п'ять виїздів відбуваються на базі підприємства "Миколаївелектротранс".

"Ми навчаємось всіх азів, з самого початку. Як тримати кермо, як тиснути правильно на педалі. Повністю з самого початку", — розповів інструктор Володимир.

Навчальний тролейбус. Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

Загалом підготовка водія тролейбуса триває близько трьох місяців — це 80 годин водіння на території підприємства і містом, каже Володимир.

"Після цього наступає етап, коли люди складають іспит в сервісних центрах МВС, отримують посвідчення з категорією "Т". Тобто вони стають повноцінними водіями тролейбусів. І з цього моменту, вони ще стажуються 140 годин вже з пасажирами", — каже інструктор.

Інструктор Володимир. Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

Один зі студентів — Фархот, прийшов на своє третє заняття з водіння. Чоловіку вдалось виїхати з окупованої частини Херсонщини у 2023 році. До великої війни він займався сільським господарством, а нині опановує нову професію.

"Знайшли об’яву "Курс водіїв тролейбусів" і тут почав отримувати нові знання, знайшов нових друзів, нове місце роботи", — каже чоловік.

Фархоту 41 рік, свій прогрес в навчанні визначає так:

"Чудово. Я пару разів легковиком їздив, пару разів на КамАЗі. Що не знаємо — нам все розповідають, все пояснюють".

Інструктор допомагає Фархоту з панелю управління Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

Фархот Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

З 25 студентами по черзі займаються п'ять інструкторів. Після двох годин водіння — продовжуються теоретичні заняття, говорить студентка Ірина. Жінка має понад 10 років водійського стажу, керувала легковиком. Каже, звикає до нових габаритів та елементів керування транспорту. Раніше жінка працювала швачкою.

"Ну, по-перше, треба увімкнути автоматичний вмикач великої напруги. У легковиках такого нема. Маса звісно. Три педалі, в мене автомат, а тут ще додаткова пневмопедаль. А так, в цілому схоже", — розповіла Ірина.

Студентка Ірина Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

Ірина під’єднує штанги тролейбуса до мережі Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

Штанги тролейбуса Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

Ірина керує навчальним тролейбусом Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

Загалом парк налічує понад 100 тролейбусів, 51 з них, станом на 23 липня, щодня курсує маршрутами міста.

"В нас є як пікові графіки, так і двозмінні графіки. Тому ми шукаємо постійно ще додаткових водіїв, щоб збільшувати присутність електротранспорту на дорогах міста, а також розширювати та збільшувати маршрути", — розповів Сметана.

Миколаївські тролейбуси. Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

Станом на липень 2025 року на підприємстві працюють 128 водіїв тролейбуса.

Читати ще

Читати ще

На Донеччині загинули двоє поліцейських з Миколаївщини

Читати ще

Курсуватиме через день. Укрзалізниця призначила новий поїзд Миколаїв — Івано-Франківськ

Довідковий Миколаїв