У Миколаєві демонтують зовнішню рекламу: підприємці шукають компроміс

За інформацією: Суспільне.

У Миколаєві на вулиці Соборній розпочали демонтаж зовнішньої реклами, яка, за даними департаменту архітектури, не відповідає чинним вимогам. Згідно з постановою Кабінету міністрів, площа вивіски не повинна перевищувати трьох квадратних метрів. Також проєкт розміщення конструкції необхідно погоджувати з департаментом архітектури. Підприємці звернулись до архітектора щодо відтермінування заміни реклами.

Кореспонденти Суспільного поспілкувались з підприємицею та головним архітектором міста про деталі демонтажу зовнішньої реклами в місті.

На вулиці Соборній, за розпорядженням департаменту архітектури Миколаївської міської ради, демонтують зовнішню рекламу, що не відповідає встановленим стандартам.

Власниця магазину морепродуктів Ганна каже, що вивіски її закладу раніше не були затверджені документально. Жінка додає, що готова зареєструвати чинну рекламу, однак вважає її заміну під час війни недоречною.

"І вважаю так не тільки я — вчора обурилися всі підприємці цього кварталу, цього міста. Ми кинули клич, люди прийшли, бо мене прийшли попередили: "Ми завтра вам демонтуємо оцю вивіску", — розповідає власниця магазину.

Підприємиця Ганна. Суспільне Миколаїв/Олена Земляна

Ганна говорить, що підприємці вирішили колективно звернутись до головного архітектора міста.

"Спілкувались ми, мабуть, години три з ним. Моя пропозиція була така: ми можемо затвердити те, що є наразі, на рік-два, і після цього терміну, як закінчиться війна, ми сподіваємось, що вона закінчиться найближчим часом, ми прийдемо разом з нашими підприємцями, і він нам запропонує те, що він хоче, як воно має бути. Можливо, якась буде ідея в нього", — говорить жінка.

За словами підприємиці, головний архітектор міста Євген Поляков відхилив її пропозицію, пояснивши це необхідністю демонтажу рекламних конструкцій, що порушують допустимі норми.

Зовнішня реклама Аліна Ковальчук/Суспільне Миколаїв

Вивіски Аліна Ковальчук/Суспільне Миколаїв

Євген Поляков каже, що надлишкова незаконна реклама не тільки псує зовнішній вигляд вулиць, а й заважає містянам та рекламному бізнесу.

"На жаль, ми маємо випадки, коли, навіть починаючи з 2014 року війни, люди у Миколаєві у 2024 році й виробники розміщують зовнішню рекламу російською мовою. Тобто, відкриваючи новий заклад, з незрозумілих причин люди замовляють російськомовну вивіску", — розповідає чоловік.

Згідно з постановою Кабінету міністрів, вивіска на закладі має бути не більше трьох квадратних метрів та має затверджуватись у департаменті архітектури, говорить архітектор Євген Поляков.

"Але так виникло, що наша вулиця Соборна завішується всім з підкладками, брендуються повністю стіни, вікна, і ми маємо негативні відгуки від самих людей", — додає чоловік.

Головний архітектор міста Євген Поляков. Суспільне Миколаїв/Роман Волинський

За потреби відтермінування заміни реклами, людина може звернутися до районної адміністрації. Євген Поляков зазначив, що в обов’язки департаменту архітектури входить надання підтримки підприємцям у коригуванні проєктів зовнішньої реклами відповідно до встановлених норм.

"Вивіски, які мали дозвільні документи, мають два роки на оновлення за новими вимогами. Тобто, якщо люди мають погоджені паспорти упорядження фасадів або зовнішнього вигляду свого об'єкта, вони не зобов’язані зараз нічого змінювати, тому що мали документи до цього", — каже архітектор.

Юрист Станіслав Абакумов. Суспільне Миколаїв/Роман Волинський

Зі слів юриста Станіслава Абакумова, зовнішню рекламу можуть демонтувати за розпорядженням міської ради, якщо вона не відповідає встановленим нормам.

"Якщо норми не дотримані, навіть у постанові Кабміну чітко вказано, що демонтаж зовнішньої реклами відбувається за рахунок підприємця, який встановив цю рекламу", — говорить чоловік.

Читати ще

Читати ще

Цикл міжкультурних зустрічей у Миколаєві: містянам презентували традиції та кухню етнічних спільнот

Довідковий Миколаїв