Україна не виробляє вантажних локомотивів: депутат прокоментував угоду Укрзалізниці з Wabteс

В Україні збереглася галузь транспортного машинобудування, і вітчизняні виробники здатні забезпечити локалізацію у будівництві дизельного вантажного локомотива на рівні 55%.

Так народний депутат, заступник голови комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський прокоментував кореспонденту Укрінформу угоду про закупівлю АТ «Укрзалізниця» 40 дизельних локомотивів Wabteс.

«Справді, Україна сьогодні не виробляє вантажних локомотивів. І очевидно, що за наявної потреби їх мусимо закуповувати за кордоном. При цьому в нас є повноцінна галузь транспортного машинобудування, і є значна кількість виробників різних компонентів, з яких складається готовий локомотив. Загалом українська промисловість здатна забезпечити локалізацію локомотива на рівні 55%. Це станом на сьогодні», — сказав Кисилевський.

А за наявності плану розвитку цей показник можна було би довести і до більшого, і в перспективі мати внутрішнє виробництво локомотивів, вважає депутат.

Він зазначив, що українські виробники, серед яких переважно приватні, але є й кілька державних підприємств, наразі працюють, в тому числі і на експорт, постачаючи свою продукцію світовим виробникам залізничного рухомого складу.

«Тобто наші компанії не просто гіпотетично можуть виробляти складові для локомотивів — вони вже експортують за кордон свою продукцію, мають сертифікати від іноземних компаній, для них це звична діяльність», — підкреслив Кисилевський.

Зокрема, йдеться про виробників кабельно-провідникової продукції, систем пожежогасіння та кондиціонування, литва, осей, коліс, підшипників, металу, світильників, термодатчиків, амортизаторів, запірної арматури і ще безлічі інших найменувань, з яких, за оцінками Кисилевського, можна зібрати приблизно половину локомотива.

За підрахунками депутата, за умови локалізації на рівні хоча б 30-40% до бюджетів різних рівнів у вигляді податків та зборів повернулося б близько 500 млн грн.

«Якщо угода у 156 млн дол., з яких українських компонентів було б вироблено, припустимо, на 52 млн дол., тобто третина, бюджети б могли отримати додаткових надходжень у вигляді податків десь 500 млн грн», — зауважив він.

Джерело

Довідковий Миколаїв